blog clanky fitness centrum fitup

Blog

15.6.2016

Vege bolognese

Každý sportovec ví, jak důležité jsou při tréninku proteiny, a proto jsme si pro vás dnes připravili recept, který je proteiny přímo nabitý a navíc si ho mohou vychutnat i vegani. Recept je nejen nenáročný na čas ale i na peněženku. V dnešním receptu bude dominovat čočka.

Čočka je také nazývána královnou mezi luštěninami. Skvěle zasytí a dobije vás (nejen) proteiny. Obsahuje množství vlákniny, vitamínů, minerálů a stopových prvků jako např. hořčík, draslík, zinek. Dnes vám ji naservírujeme ve formě, v jaké ji možná ještě neznáte, bude totiž součástí veganské verze oblíbených boloňských špaget. Tato verze je nejen méně kalorická, ale díky vlastnostem čočky i bohatší na vitaminy a minerály.

Ingredience pro 1 osobu:

  • 1 střední cibuli
  • rajčatový protlak (ideálně domácí, pokud nemáme, tak 1 konzerva)
  • ¼ až 1/3 hrnku čočky
  • 300 gramů špaget
  • olivový olej
  • sůl
  • pepř
  • sušená či živá bazalka (nemusí být)
1  

Postup:


Čočku dáme do misky a zalijeme vodou, necháme "nabobtnat" alespoň 3 hodiny, v ideálním případě ji necháme odstát přes noc. Cibulku oloupeme a nakrájíme nadrobno. Na pánvi rozehřejeme trochu olivového oleje a cibulku na něm orestujeme dozlatova. Přidáme rajčatový protlak a v závislosti od jeho konzistence přidáme vodu. Posolíme a opepříme podle chuti. Nabobtnanou čočku dáme vařit v osolené vodě cca 15 minut. Pak ji přidáme do cibulovo-rajčatové směsi. Vše spolu pořádně promícháme a povaříme cca 5 minut. Připravíme si špagety jako obvykle a nakonec je zalijeme "vege bolognese" omáčkou. Posypeme bazalkou a můžeme se pustit do jídla. 2 3 Dobrou chuť.
Autor receptu: Pauly H.
STAŇ SE NAŠÍM VIP ČLENEM
A ZÍSKEJTE DALŠÍ VÝHODY.