blog clanky fitness centrum fitup

Blog

20.11.2018

Příběh sedavého zaměstnání část ⅔ - nejdůležitější z pohybů

Příběh sedavé zaměstnání pokračuje! Jak již dobře víš, spojili jsme se s CBRE v soutěži OFFICE ROKU, jejímž hlavním cílem je ukázat veřejnosti inspirativní pracovní prostředí, které firmy na Slovensku stále častěji vytvářejí. Kanceláře, ve kterých pracujeme 8 a více hodin denně výrazně přispívají k vyšší výkonnosti firem. Vhodné a hlavně inspirativní pracovní prostředí také hraje důležitou roli v rozhodování uchazeče, jehož zaměstnavatele upřednostní.

 

V minulé části jsem se rozepsal o fascii, a také o tom, jak neúnavně sleduje celé tvé tělo, aby ti pomohla v tom, co nejčastěji děláš ... nebo neděláš.
Svalová paměť, nervový systém a fascie si tvé pohyby pamatují a pokud si je pamatují oni, ty nemusíš. To je důvod proč je některá aktivita na začátku velmi těžká, avšak po pár měsících ji zvládneš už bez větších problémů. Aktivita se nezměnila, ale tvůj systém se naučil jak tuto aktivitu dělat efektivněji, bez velké námahy. To, co si pamatuje, je pohybový vzorec, a tedy jak k aktivitě přistoupit a v jakém pořadí zapojit potřebné klouby a svaly.

Na našem těle je však něco, co se hýbe nonstop a je součástí všeho. Je to dech, který nás provází při všech aktivitách. Když se tělo učí výše zmíněný nový pohybový vzorec, všímá si při tom fungování plic, tempo, kapacitu, která je využívána a také poměr mezi trváním nádechu a výdechu.

Dýchání vstupuje do každého vzorce aktivity.

Pokud k tomu přidáme kamarádku fascii, hlavní postavu z minulé části blogu, dostaneme se k tomu, že pokud nevyužíváme plný potenciál dechu, fascie nás poslechne a dovolí nám použít pouze omezený dech.

Měli bychom vědět, že plíce jsou vaky a není to sval, ani kost.

Jako takové se umí jemně stisknout a vědí fungovat docela dobře i při různých omezeních. Pokud sedíš za počítačem, neuvědomují si svou polohu, snadno se může stát, že tvé plíce, budou z dolní části stisknuté nohama, a v horní části omezené rukama a shrbený. Při plicích ale nejde o všeobecné zkrácení svalu, který když nemusíš používat, tak to nějak do důchodu zvládneš. V rámci plic se bavíme o jejich funkci, která je primárně na to, aby si přežil. Nějaké omezení určitě uneseš, ale kdo ví říct, co je v normě a kolik je už příliš.

Jako trenér preferuji, aby bylo dechu co nejvíce. Buňky celého systému by měli mít co nejvíce paliva a nemuseli svou funkci nijak omezovat. Ve videu uvidíš jak dát pohyb do plic a trochu jejich profouknout při celodenním sezení.Zkus se tedy během dne soustředit na dech co nejvíce a uvidíš jak se to na tobě projeví. Pokud si chronicky nenadechnutý, mám tušení jak to dopadne, ale to se dozvíš v příštím článku.

STAŇ SE NAŠÍM VIP ČLENEM
A ZÍSKEJTE DALŠÍ VÝHODY.